Світ Фольксваген
09.09.2019

Тест-драйв від AUTO.RIA. Volkswagen Crafter - трудовий резерв!

В якості тестового зразка редакції AUTO.RIA дістався вантажний фургон VW Crafter 35 з високим дахом і довгим кузовом, тримісною кабіною і переднім приводом. На автомобілі встановлений 2,0-літровий турбодизель на 140 к.с. і 340 Нм крутного моменту, 6-ступінчаста "механіка". Наш екземпляр - в базовій комплектації, дуже навіть непогано оснащений в плані питання систем безпеки: тут є ESP, ABS, Traction Control, Hill Assist і навіть EDL (електронне блокування переднього диференціала).
Crafter

Значення розміру!

До нас потрапив автомобіль в 35-м виконанні з вантажопідйомністю до 1339 кг, на задній осі такого авто не встановлюється "спарка". Говорячи про 55-й "Крафтер" (є у нас на ринку і такі), потрібно розуміти, що на борт такий автомобіль зможе прийняти вже 3120 кг. Солідно! Але кожному вибирати відповідно зі своїм завданням. Мені ж на час тесту випала поїздка, на час якої потрібно було і простір заповнити, і на дальняк мотнутися, і з хорошою асфальтової дороги з'їхати на розбитий путівець ... а часом і на повне бездоріжжя. І це з "нашими" -то 6,8 метрами довжини! А що, не порожній же бус столичними пробками пхати. Нудота! А у нас - умови максимально наближені до "бойових". У сенсі, в яких автомобілі такого роду експлуатуються щодня. Для початку важливо сказати кілька слів про довжину і габарити в цілому. До них потрібно звикати, тримати в умі відразу два займаних паркомісця і маневрувати, з урахуванням довжини бази і виносу корми. Ну а ті, кого без малого сімома  метрами вже не злякати, можуть замовити автомобіль з надвисокою дахом і ще більшої довжини. Клієнтів на такі "автопоїзда" теж вистачає.

Тому, коли я підкотив до будівельного маркету, біля мене тут же "намалювалися" бувалі перевізники зі списком питань і давай заглядати в усі щілини. По-перше, запитали оцинкований чи кузов. Він, до речі, не тільки повністю оцинкований, але ще і оброблений герметиком в місцях з'єднань, так що з іржею проблем не виникне. Перевізники залишилися задоволені оглядом, широкої зсувної  "ляди" збоку (її ширина - 1311 мм), фіксаторами задніх дверей на потужних магнітах і дизайном салону. Даю їм можливість обробити інформацію і задаю вже свої питання. Мовляв, якщо цікавитеся, значить катаєте на чомусь іншому? Відповідають, що не дочекалися ... ну і вирішили трохи заощадити. В результаті доводиться переплачувати на обслуговуванні і підвищеній витраті палива. Проста математика дозволяє переконатися у великій різниці у витратах на експлуатацію. Багато з конкурентів не зможуть показати витрати в межах 8,0 літрів в міському режимі. Перевірив особисто: цифра реальна. Хлопці в редакції не повірили вже мені - і переконалися самі. Не останнє місце в списку факторів, що впливають на покупку, є і досить "довга" гарантія в 4 роки або 250 000 км пробігу по наших дорогах.

Шеф, поговоримо?

Що стосується згаданої вище кабіни,  тобто, місця, де водій буде проводити більшу частину часу, тут і говорити особливо нічого. Хто вже працював з технікою від VW, впізнає звичну, одночасно просту, але до дрібниць продуману ергономіку. Можливо, тому що всі вже до неї звикли, але душею кривити не доводиться: все дійсно зручно і знаходиться під рукою. Навіть в кабіні можна розташувати цілу купу речей: в ящиках, нішах, ємному бардачку, пеналі і під пасажирськими сидіннями.

Також під стелею є величезна полиця з красиво виконаними ручками для зручності входу-виходу. Втім, за час тесту я так і не обжився в кабіні грунтовно, щоб заповнити ще й її. З того, на що варто звернути особливу увагу - зручні регульовані крісла з водійським підлокітником: у дорозі спина в них не працює - розслабляється. А ще - що складається в стіл з органайзером і двома підстаканниками середнє сидіння і класне кермо зі зручним хватом.

Є тут і парочка по-справжньому незрозумілих речей - наявність в "базі" недешевої сітки обігріву вітрового скла при відсутності навіть простенької фірмової магнітоли. Втім, конфігуратор дозволить зібрати автомобіль на свій розсуд, з урахуванням очікування на термін виробництва фургона на заводі. Потрібно тримати в голові і те, що навички повсякденного водіння не завжди допомагають при маневруванні фургона заднім ходом, а орієнтуватися на парковці по тіні виходить не завжди.

Словом, я б додатково замовив якщо не камеру заднього огляду (адже до неї і дорогу "голову" з екраном подавай), то хоча б датчики паркування. Зате бічні дзеркала з допоміжними зонами - на заздрість всім легковикам разом узятим. Вони високі і не дуже широкі, при цьому дозволяють відмінно контролювати ситуацію і на дорозі і під час паркінгу.

Наступною темою в спілкуванні з тертими "дальнобійниками", вже на дальньому кінці нашої подорожі, стала надійність. Розмова видалася довгою і філософською, але звелася до того, що на "Крафтерах" вибір двигуна 2,0 TDi на 140 к.с. є найправильнішим рішенням. І за ціною і по витраті, і, головне, по надійності. Рівних, кажуть, йому немає! Не будемо сперечатися з профі, справа ця невдячна. Втім, Америку мужики мені не відкрили: про цей агрегат знаю не з чуток, у багатьох знайомих такі трудяться на "комерції". Говорили і про типи приводу. У нас, нагадаю, він передній. Всі зійшлися на думці, що повний б не завадив, - але передній однозначно є оптимальним рішенням (адже їх може бути аж три на вибір!). І за ціною і по прохідності, по крайній мірі, по сухому бездоріжжю. Все саме так: кліренсу в 195 мм достатньо для штурму лісових і польових стежок з різним потенціалом прохідності. Головне - враховувати довгу колісну базу і роботу досить збитої підвіски, а короткі звіси дозволять проїхати часом і там, куди легковик сунутися не ризикне.

Факти!

Чи не бездоріжжям єдиним, звичайно, відчували ми наш бус. Основна частина шляху - перелатаний асфальт, місцями з ямками, стиками, напливами і коліями. Словом, не позаздриш. Але скаржитися особливо нема на що. Незважаючи на збиту ходову частину і жорсткі шини типорозміру 205 / 75R16 C, Crafter дивним чином демонструє відмінну плавність ходу, тому багаж і пасажири залишаються на

своїх місцях. Гострі краї ям сприймаються глухими поштовхами, але швидкість можна особливо не скидати - підвіска впорається.

Пора розповісти і про вантажне відділення. Його обсяг - без малого 14,5 кубометрів (у версії з надвисоким дахом і довгим заднім звісом - все 18,4 м куб.). В кузові розміщено 14 такелажних петель для кріплення вантажів, стінка позаду крісел плоска і не краде корисний об'єм вантажного відсіку. Стінки в відділенні для перевезення вантажів голі і за бажанням можуть бути обшиті, але великої необхідності в цьому немає, - зате ребра жорсткості можна використовувати як додаткові ніші і можливості закріпити вантаж

До речі, багато, хто за час поїздки побачився з "нашим" Crafter`ом, мрійливо ділилися ідеями про перероблення його під домашній авто для подорожей. Мовляв, спальне місце саме в ємний кузов проситься! Тут потрібно розповісти, що наша поїздка була пов'язана з серйозним мото-заходом, а на зворотному шляху в якості основного вантажу їхав ендуро-мотоцикл для важкого бездоріжжя марки Yamaha. Так ми про нього за весь шлях і не згадали, вимучені складними ділянками шляху. Але і "Ямаха" не давала про себе знати. Так що жорсткий кузов, що не видає зайвих звуків на розбитій дорозі, насправді хороший. Закріпив вантаж гарненько, та знай кати куди потрібно.

Спокій!

А про гладкі ділянки без хвиль і здригання кузова згадую з справжнім водійським задоволенням. Фургон відмінно тримає пряму і майже не реагує на бічний вітер. Можливо, тут грає роль і наявність системи запобігання впливу вітру Cross Wind Assist. Радує і моторчик на таких ділянках: він бадьоро набирає швидкість, легко підхоплює, тягне на будь-яких оборотах і, нагадаю, радує малою витратою палива. До коробки передач звикати не доведеться: тут все чітко включається, а важіль відрізняється високою точністю. Вдалий тандем. А ось робота зчеплення у "крафтерів" особлива: довгий хід досить жорсткої педалі, схоплювання в середині ходу і різке підхоплення в цьому ж місці змушують виконати процедуру початку руху з місця кілька разів поспіль перед першою поїздкою, призвичаїтися і надалі бути обережним. В цілому, власники "ваговської" техніки мене зрозуміють. Зате рулиться великий фургон ну зовсім не по-вантажному. Так, все це - з урахуванням висоти кабіни і великої довжини, але реакція кузова на повороти керма - зовсім як у легковика! Хід педалі гальма завеликий, але інформативність і зручність дозування на висоті.

У справі!

При цьому зібрана підвіска не дозволяє кузову надмірно кренитися і стабільно тримає фургон на дорозі зі змінною якістю покриття, не допускаючи розгойдування і бовтанки на нерівностях. До речі і акустичний комфорт на висоті: в салоні тихо навіть на великих швидкостях, а з вантажного відсіку не доносяться скрипи погано закріплених ящиків. Сподобалося і базове світло: звичайні "галогенки" жовтуватого відтінку добре справляються з темною дорогою, рівномірно розподіляючи потужний пучок світла по дорозі.

Загальне враження від фургона - придатний, якісний автомобіль, що не дає особливих причин для критики або самодіяльних доробок. Конкурентів у "крафтерів" вистачає: ціни різні, як і рівень комплектації, ступінь надійності і любов аудиторії. І головне, що Crafter відмінно підійде як великому автопарку, так і для потреб експедитора-приватника. В його активі довгий термін гарантії, висока надійність, повністю оцинкований кузов і хороші їздові характеристики. Залишилося тільки вирішити питання з комплектацією.

 

Джерело: https://auto.ria.com/uk/news/test-drive/246581/test-drajv-volkswagen-crafter-trudovoj-rezerv.html © AUTO.RIA.com ™